[쇼핑몰 이용약관]제 1 조 (목적)
본 약관은 캣츠크로우 쇼핑몰을 운영하는 회사 캣츠크로우 (이하 ‘사이트’이라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 ‘서비스’라 하며, 접속 가능한 유,무선 단말기의 종류와 상관없이 이용 가능한 사이트가 제공하는 모든 서비스를 의미합니다.)를 이용함에 있어 회원의 권리•의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.제 2 조 (정의)
1. ‘사이트’ 란 ‘회사’가 상품을 회원에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 ‘상품 등’을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다. 현재 ‘회사’가 운영하는 ‘사이트’는 “www.cats-eye.co.kr” 이며, 더불어 서비스 하는 안드로이드, iOS 환경의 서비스를 포함한 모바일웹과 앱을 포함 합니다.
2. ‘회원’이라 함은 ‘사이트’에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서, ‘사이트’에 정해진 회원 가입 방침에 따라 ‘사이트’의 정보를 지속적으로 제공받으며, ‘사이트’가 제공하는 ‘서비스’를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.
3. ‘비밀번호’라 함은 회원의 동일성 확인과 회원의 권익 및 비밀보호를 위하여 회원 스스로가 설정하여 ‘사이트’에 등록한 영문과 숫자의 조합을 말합니다.
4. 본 약관에서 정의되지 않은 용어는 관계법령이 정하는 바에 따르며, 그 외에는 일반적인 상관례에 의합니다.제 3 조 (약관의 명시와 설명 및 개정)
1. ‘회사’는 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 이름, 소재지 주소, 전화번호, 전자우편주소, 사업자등록번호 등을 회원이 쉽게 알 수 있도록 ‘사이트’의 초기 ‘서비스’ 화면에 게시합니다. 다만, 약관의 구체적 내용은 회원이 연결화면을 통하여 볼 수 있습니다.
2. ‘회사’는 『전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률』, 『약관의 규제 등에 관한 법률』, 『전자거래 기본법』, 『전자 서명법』, 『정보통신망 이용촉진 등에 관한 법률』, 『소비자기본법』 등 관계법령을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
3. ‘회사’가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행 약관과 함께 ‘사이트’의 초기화면에 그 적용일자 7일 이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다.
4. ‘회사’가 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 회원이 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간 내에 ‘회사’에 송신하여 ‘회사’의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.
5. 제3항에 따라 공지된 적용일자 이후에 회원이 ‘회사’의 ‘서비스’를 계속 이용하는 경우에는 개정된 약관에 동의하는 것으로 봅니다. 개정된 약관에 동의하지 아니하는 회원은 언제든지 자유롭게 ‘서비스’ 이용계약을 해지할 수 있습니다.제 4 조 (약관 외 준칙)
이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 『전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률』 등 관련법령의 규정과 일반 상관례에 따릅니다.제 5 조 (이용계약의 성립)
1. 이용계약은 회원이 되고자 하는 자(이하 ‘가입신청자’)가 약관의 내용에 동의를 하고, ‘회사’가 정한 가입양식에 따라 회원정보(전자우편주소, 비밀번호, or 소셜네트워크를 통한 회원가입 정보 등)를 기입하여 회원가입신청을 하고 ‘회사’가 이러한 신청에 대하여 승인함으로써 체결됩니다.
2. ‘회사’는 다음 각 호에 해당하는 신청에 대하여는 승인을 하지 않거나 사후에 이용계약을 해지할 수 있습니다.
가. ‘가입신청자’가 이 약관에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우. 다만, 회원자격 상실 후 3개월이 경과한 자로서 ‘회사’의 회원 재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 함
다. 등록내용에 허위의 정보를 기재하거나, 기재누락, 오기가 있는 경우
라. 회원가입일 현재 만 14세 미만인 경우
마. 이미 가입된 회원과 이름 및 전자우편주소가 동일한 경우
바. 부정한 용도 또는 영리를 추구할 목적으로 본 ‘서비스’를 이용하고자 하는 경우
사. 회원의 귀책사유로 인하여 승인이 불가능하거나 기타 규정한 제반 사항을 위반하며 신청하는 경우
아. 기타 이 약관에 위배되거나 위법 또는 부당한 이용신청임이 확인된 경우 및 ‘회사’가 합리적인 판단에 의하여 필요하다고 인정하는 경우
3. ‘회사’는 ‘서비스’ 관련 설비의 여유가 없거나, 기술상 또는 업무상 문제가 있는 경우에는 승낙을 유보할 수 있습니다.
4. 제2항에 따라 회원가입신청의 승낙을 하지 아니하거나 유보한 경우, 이 경우 ‘회사’는 원칙적으로 이를 ‘가입신청자’에게 알리도록 합니다.
5. 이용계약의 성립시기는 ‘회사’가 가입완료를 신청절차상에서 표시한 시점으로 합니다.
6. ‘회사’는 회원에 대해 ‘회사’정책에 따라 등급별로 구분하여 이용시간, 이용횟수, ‘서비스’ 메뉴 등을 세분하여 이용에 차등을 둘 수 있습니다.
7. ‘회사’는 회원에 대하여 『영화 및 비디오물의 진흥에 관한 법률』 및 『청소년 보호법』 등에 따른 등급 및 연령준수를 위해 이용제한이나 등급별 제한을 할 수 있습니다.제 6 조 (개인정보의 변경)
회원은 개인정보관리화면을 통하여 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다.

제 7 조 (개인정보의 보호)
1. ‘회사’는 회원의 개인정보를 보호하기 위하여 『정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률』 등 관계법령에서 정하는 바를 준수합니다.
2. ‘회사’는 회원의 개인정보를 보호하기 위하여 개인정보취급방침을 제정, ‘서비스’ 초기화면에 게시합니다. 다만, 개인정보취급방침의 구체적 내용은 연결화면을 통하여 볼 수 있습니다.
3. ‘회사’는 개인정보취급방침에 따라 회원의 개인정보를 최대한 보호하기 위하여 노력합니다.
4. ‘회사’의 공식 ‘사이트’ 이외의 링크된 사이트에서는 ‘회사’의 개인정보취급방침이 적용되지 않습니다. 링크된 사이트 및 ‘상품 등’을 제공하는 제3자의 개인정보 취급과 관련하여는 해당 ‘사이트’ 및 제3자의 개인정보취급방침을 확인할 책임이 회원에게 있으며, ‘회사’는 이에 대하여 책임을 부담하지 않습니다.
5. ‘회사’는 다음과 같은 경우에 법이 허용하는 범위 내에서 회원의 개인정보를 제3자에게 제공할 수 있습니다.
가. 수사기관이나 기타 정부기관으로부터 정보제공을 요청 받은 경우
나. 회원의 법령 또는 약관의 위반을 포함하여 부정행위확인 등의 정보보호업무를 위해 필요한 경우
다. 기타 법률에 의해 요구되는 경우
라. 판매자 또는 배송업체 등에게 거래 및 배송 등에 필요한 최소한의 회원의 정보(성명, 주소, 전화번호)를 제공하는 경우
마. 구매가 성사된 때에 그 이행을 위하여 필요한 경우와 구매가 종료된 이후에도 반품, 교환, 환불, 취소 등을 위하여 필요한 경우

제 8 조 (이용계약의 종료)
1. 회원의 해지
가. 회원은 언제든지 ‘회사’에게 해지의사를 통지함으로써 이용계약을 해지할 수 있습니다.
나. 이용계약은 회원의 해지의사가 ‘회사’에 도달한 때에 종료됩니다.
다. 본 항에 따라 해지를 한 회원은 이 약관이 정하는 회원가입절차와 관련조항에 따라 회원으로 다시 가입할 수 있습니다.
2. 회사의 해지
가. ‘회사’는 다음과 같은 사유가 있는 경우, 이용계약을 해지할 수 있습니다. 이 경우 ‘회사’는 회원에게 전자우편주소, 전화 등 기타의 방법을 통하여 해지사유를 밝혀 해지의사를 통지합니다. 다만 ‘회사’는 해당 회원에게 사전에 해지사유에 대한 의견진술의 기회를 부여할 수 있습니다.
① 제5조 제2항에서 정하고 있는 이용계약의 승낙거부사유가 있음이 확인된 경우
② 회원이 ‘회사’나 다른 회원 기타 타인의 권리나 명예, 신용 기타 정당한 이익을 침해하는 행위를 한 경우
③ 기타 회원이 이 약관에 위배되는 행위를 하거나 이 약관에서 정한 해지사유가 발생한 경우
나. 이용계약은 ‘회사’가 해지의사를 회원에게 통지함으로써 종료됩니다. 이 경우 ‘회사’는 해지의사를 회원이 등록한 전자우편주소로 발송하거나 ‘회사’의 게시판에 게시함으로써 통지에 갈음합니다.
다. 이용계약이 종료되는 경우 회원의 적립금 및 쿠폰은 소멸되며, 환불 등의 처리에 관하여는 ‘회사’의 환불규정에 의합니다.
라. 이용계약의 종료와 관련하여 발생한 손해는 이용계약이 종료된 해당 회원이 책임을 부담하고 ‘회사’는 일체의 책임을 지지 않습니다.

제 9 조 (회원탈퇴 및 자격 상실)
1. 회원은 ‘회사’에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 ‘회사’는 회원탈퇴에 관한 규정에 따라 이를 처리합니다.
2. 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, ‘회사’는 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.
가. 다른 사람의 ‘사이트’ 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래질서를 위협하는 경우
나. ‘사이트’를 이용하여 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우
다. 기타 다음과 같은 행위 등으로 ‘사이트’의 건전한 운영을 해하거나 ‘사이트’의 업무를 방해하는 경우
① ‘사이트’의 운영과 관련하여 근거 없는 사실 또는 허위의 사실을 적시하거나 유포하여 ‘회사’의 명예를 실추시키거나 ‘사이트’의 신뢰성을 해하는 경우
② ‘사이트’의 이용과정에서 직원에게 폭언, 협박 또는 음란한 언행 등으로 ‘사이트’의 운영을 방해하는 경우
③ ‘사이트’를 통해 ‘상품 등’을 구매한 후 정당한 이유 없이 상습 또는 반복적으로 취소∙반품하여 ‘회사’의 업무를 방해하는 경우
④ ‘사이트’를 통해 구입한 ‘상품 등’에 특별한 하자가 없는데도 불구하고 일부 사용 후 상습적인 취소∙전부 또는 일부 반품 등으로 ‘회사’의 업무를 방해하는 경우
3. ‘회사’가 회원자격을 제한∙정지시킨 후 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 ‘회사’는 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
4. 재판매의 목적으로 ‘사이트’에서 ‘상품 등’을 중복 구매하는 등 ‘사이트’의 거래질서를 방해하는 경우 ‘회사’는 당해 회원의 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
5. ‘회사’가 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 제8조 제2항 (나)목에 따라 통지하고, 회원등록 말소 전에 소명할 기회를 부여합니다.

제 10 조 (회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)
1. ID(전자우편번호 및 소셜네트워크 연동으로 인한 ID)와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있으며, 이를 소홀히 하여 발생한 모든 민∙형사상의 책임은 회원 자신에게 있습니다.
2. 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.
3. 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난 당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 즉시 ‘회사’에 통보하고 ‘회사’의 조치가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.
4. 회원이 제3항에 따른 통지를 하지 않거나 ‘회사’의 조치에 응하지 아니하여 발생하는 모든 불이익에 대한 책임은 회원에게 있습니다.

제 11 조 (회원의 의무)
1. 회원은 관계법령, 이 약관의 규정, 이용안내 등 ‘회사’가 통지하는 사항을 준수하여야 하며, 기타 ‘회사’ 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안됩니다.
2. 회원은 ‘서비스’ 이용과 관련하여 다음 각 호의 행위를 하여서는 안됩니다.
가. ‘서비스’ 신청 또는 변경 시 허위내용의 등록
나. 타인의 정보도용
다. ‘사이트’에 게시된 정보의 허가 받지 않은 변경
라. ‘회사’가 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등)의 송신 또는 게시
마. ‘회사’ 및 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
바. ‘회사’ 및 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
사. 외설 또는 폭력적인 메시지∙화상∙음성 기타 공서양속에 반하는 정보를 ‘회사’에 공개 또는 게시하는 행위
아. ‘회사’의 동의 없이 영리를 목적으로 ‘서비스’를 사용하는 행위
자. 기타 관계법령이나 ‘회사’에서 정한 규정에 위배되는 행위

제 12 조 (회원의 게시물)
1. 회원이 작성한 게시물에 대한 모든 권리 및 책임은 이를 게시한 회원에게 있으며, ‘회사’는 회원이 게시하거나 등록하는 ‘서비스’의 내용물이 다음 각 항에 해당한다고 판단되는 경우에 사전통지 없이 삭제할 수 있고, 이에 대하여 ‘회사’는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
2. 다른 회원 또는 제3자를 비방하거나 중상모략으로 명예를 손상시키는 내용인 경우
3. 공서양속에 위반되는 내용일 경우
4. 범죄적 행위에 결부된다고 인정되는 경우
5. ‘회사’의 저작권, 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우
6. 회원이 ‘사이트’와 게시판에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 링크하는 경우
7. ‘회사’로부터 사전 승인 받지 아니한 상업광고, 판촉내용을 게시하는 경우
8. 해당 상품과 관련 없는 내용인 경우
9. 정당한 사유 없이 당사의 영업을 방해하는 내용을 기재하는 경우
10. 기타 관계법령에 위반된다고 판단되는 경우

제 13 조 (회원에 대한 통지)
1. ‘회사’가 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 가입신청 시 ‘회사’에 제출한 전자우편주소나 SMS, PUSH 등으로 할 수 있습니다.
2. ‘회사’는 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우, 1주일 이상 ‘사이트’에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래에 관하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별 통지합니다.

제 14 조 (‘회사’의 의무)
1. ‘회사’는 관계법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 ‘상품 등’을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.
2. ‘회사’는 회원이 안전하게 ‘서비스’를 이용할 수 있도록 회원의 개인정보(신용정보 포함)보호를 위한 보안시스템을 갖추어야 하며 개인정보취급방침을 공시하고 준수합니다.
3. ‘회사’는 회원으로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하고 객관적으로 인정될 경우에는 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 즉시 처리가 곤란한 경우에는 회원에게 그 사유와 처리일정을 통보하여야 합니다.

제 15 조 (개별 서비스에 대한 약관 및 이용조건)
‘회사’는 제공하는 ‘서비스’내의 개별 서비스에 대한 별도의 약관 및 이용조건을 둘 수 있으며 개별 서비스에서 별도로 적용되는 약관에 대한 동의는 회원이 개별 서비스를 최초로 이용할 경우 별도의 동의절차를 거치게 됩니다. 이 경우 개별 서비스에 대한 이용약관 등이 본 약관에 우선합니다.

제 16 조 (‘서비스’ 이용시간)
‘서비스’의 이용은 ‘회사’의 업무상 또는 기술상 특별한 지장이 없는 한 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만 정기점검 등의 필요로 ‘회사’가 정한 날이나 시간은 제외됩니다. 정기점검시간은 ‘서비스’제공화면에 공지한 바에 따릅니다.

제 17 조 (‘서비스’ 이용책임)
회원은 ‘회사’가 서명한 명시적인 서면에 구체적으로 허용한 경우를 제외하고는 ‘서비스’를 이용하여 상품을 판매하는 영업활동을 할 수 없으며 특히 해킹, 돈벌이 광고, 음란사이트 등을 통한 상업행위, 상용S/W 불법배포 등을 할 수 없습니다. 이를 어겨 발생한 영업활동의 결과 및 손실, 관계기관에 의한 법적 조치 등에 관해서는 ‘회사’가 책임을 지지 않습니다.

제 18 조 (‘서비스’ 제공의 중지)
1. ‘회사’는 다음 각 호에 해당하는 경우 ‘서비스’ 제공을 중지할 수 있습니다.
가. 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검∙교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우
나. 『전기통신사업법』에 규정된 기간통신사업자가 전기통신 ‘서비스’를 중지했을 경우
다. 기타 불가항력적 사유가 있는 경우
2. ‘회사’는 국가비상사태, 정전, ‘서비스’ 설비의 장애 또는 ‘서비스’ 이용의 폭주 등으로 정상적인 ‘서비스’ 이용에 지장이 있는 때에는 ‘서비스’의 전부 또는 일부를 제한하거나 정지할 수 있습니다.
3. ‘회사’가 ‘서비스’ 제공을 일시적으로 중단할 경우 서비스 일시 중단사실과 그 사유를 ‘사이트’ 초기화면에 통지합니다.

제 19 조 (정보의 제공 및 광고의 게재)
1. ‘회사’는 회원이 ‘서비스’ 이용 중 필요하다고 인정되는 다양한 정보를 공지사항 또는 전자우편이나, SMS, 전화 등의 방법으로 회원에게 제공할 수 있습니다. 다만, 회원은 관련법에 따른 거래관련정보 및 고객문의 등에 대한 답변 등을 제외하고는 언제든지 전자우편 등에 대해서 수신 거절을 할 수 있습니다.
2. ‘회사’는 ‘서비스’의 운영과 관련하여 ‘서비스’ 화면, 홈페이지, 전자우편 등에 광고를 게재할 수 있습니다. 광고가 게재된 전자우편 등을 수신한 회원은 수신거절을 ‘회사’에게 할 수 있습니다.

제 20 조 (구매신청)
1. 회원은 본 약관 및 ‘회사’가 정한 규정에 따라 아래 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하여야 합니다.
가. ‘상품 등’의 선택
나. 구매자 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소, 수취인의 성명, 배송지 정보, 전화번호 입력
다. 결제 시 유의사항에 대한 확인
라. 이 약관에 동의한다는 표시(예, 마우스 클릭)
2. ‘회사’는 회원의 구매신청이 있는 경우 회원에게 수신확인통지를 합니다.
3. 전 항의 수신확인통지를 받은 회원은 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있습니다. 다만, 이미 대금을 지불한 경우에는 제24조 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.

제 21 조 (대금지급방법)
1. ‘회사’에서 구매한 상품 또는 쿠폰에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 하나로 할 수 있습니다.
가. 신용카드 결제
나. 실시간 계좌이체
다. 에스크로 결제
라. 무통장입금
마. 기타 ‘회사’가 추가 지정하는 결제 수단(할인쿠폰, 스마트폰 앱 등)
2. 회원이 구매대금의 결제와 관련하여 입력한 정보 및 그 정보와 관련하여 발생한 책임과 불이익은 전적으로 회원이 부담합니다.

제 22 조 (‘상품 등’의 공급)
1. ‘회사’는 회원의 ‘상품 등’의 공급에 관하여 별도의 약정이 없는 이상 회원이 ‘상품 등’을 구매한 날부터 빠른 시일 이내에 ‘상품 등’을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다.
2. ‘회사’는 회원이 ‘상품 등’의 공급절차 및 진행사항, ‘상품 등’에 대한 구매 결제내역을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 하여야 하며, ‘상품 등’의 취소방법 및 절차를 안내하여야 합니다.
3. ‘회사’는 회원이 구매한 ‘상품 등’에 대해 배송수단, 수단별 배송비용, 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다.
4. ‘회사’와 고객간에 상품의 인도시기 및 쿠폰의 제공시기에 관하여 별도의 약정이 있는 경우에는 본 약관에 우선합니다.

제 23 조 (환급)
‘회사’는 회원이 구매 신청한 ‘상품 등’이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 회원에게 통지하여야 하고, 사전에 ‘상품 등’의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날로부터 7영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.

제 24 조 (청약철회 등)
1. ‘회사’의 ‘상품 등’의 구매취소 및 환불 규정은 『전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률』 등 관련 법령을 준수합니다.
2. ‘회사’와 ‘상품 등’의 구매에 관한 계약을 체결한 회원은 수신확인의 통지를 받은 날(전자우편 또는 SMS 문자통지 등을 받은 날) 또는 ‘상품 등’의 공급을 받은 날로부터 7일 이내에는 청약을 철회할 수 있습니다.
3. 회원은 ‘상품 등’을 배송 받은 경우 아래 각 호에 해당하는 경우에는 교환 및 반품, 환불을 할 수 없습니다.
가. 회원에게 책임 있는 사유로 ‘상품 등’이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, ‘상품 등’의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다.)
나. 회원의 사용 또는 일부 소비에 의하여 ‘상품 등’의 가치가 현저히 감소한 경우
다. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 ‘상품 등’의 가치가 현저히 감소한 경우
라. 같은 성능을 지닌 ‘상품 등’으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 ‘상품 등’의 포장을 훼손한 경우
마. 회사가 특정 쿠폰 또는 상품 등에 대하여 청약철회 제한에 관해 사전에 고지한 경우
5. 회원은 제3항 및 제4항의 규정에 불구하고 ‘상품 등’의 내용이 표시∙광고 내용과 다르거나 계약 내용과 다르게 이행된 때에는 당해 ‘상품 등’을 공급받은 날부터 3일 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 10일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.

제 25 조 (청약철회 등의 효과)
1. 회원이 구매한 ‘상품 등’을 취소 또는 환불하는 경우 ‘회사’는 그 처리 결과에 대해 제13조(회원에 대한 통지)에 정한 방법으로 통지합니다.
2. ‘회사’는 회원으로부터 쿠폰취소 요청 또는 상품 등을 반환 받은 경우 7영업일 이내에 이미 지급받은 대금을 환급합니다. 이 경우 ‘회사’가 회원에게 재화 등의 환급을 지연할 때에는 그 지연기간에 대하여 공정거래위원회가 정하여 고시하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
3. 청약철회 등의 경우 공급받은 ‘상품 등’의 반환에 필요한 비용은 회원이 부담합니다. 다만, ‘상품 등’의 내용이 표시∙광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 ‘상품 등’에 필요한 비용은 ‘회사’가 부담합니다.
5. 회원의 단순변심에 의한 취소일 경우 환불처리에 발생하는 수수료와 기타 제반 비용은 회원이 부담합니다.
6. 기타 본 약관 및 ‘사이트’의 이용안내에 규정되지 않은 취소 및 환불에 대한 사항에 대해서는 소비자 피해보상규정에서 정한 바에 따릅니다.

제 26 조 (‘상품 등’의 취소 및 환불의 특칙)
상품의 반품에 따른 환불은 반품하는 상품이 판매자에게 도착되고, 반품 사유 및 반품 배송비 부담자가 확인된 이후에 이루어집니다.

제 27 조 (게시물의 관리)
1. 회원의 게시물이 『정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률』 및 『저작권』등 관계법령에 위반되는 내용을 포함하는 경우, 권리자는 관계법령이 정한 절차에 따라 해당 게시물의 게시중단 및 삭제 등을 요청할 수 있으며, ‘회사’는 관계법령에 따라 조치를 취하여야 합니다.
2. ‘회사’는 전항에 따른 권리자의 요청이 없는 경우라도 권리침해가 인정될 만한 사유가 있거나 기타 ‘회사’ 정책 및 관련법에 위반되는 경우에는 관련법에 따라 해당 ‘게시물’에 대해 임시조치 등을 취할 수 있습니다.
3. 본 조에 따른 세부절차는 『정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률』 및 『저작권법』이 규정한 범위 내에서 ‘회사’가 정한 ‘게시중단요청서비스’에 따릅니다.

제 28 조 (면책조항)
1. ‘회사’는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 ‘서비스’를 제공할 수 없는 경우에는 ‘서비스’ 제공에 관한 책임이 면제됩니다.
2. ‘회사’는 회원의 귀책사유로 인한 ‘서비스’ 이용의 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
3. ‘회사’는 회원이 ‘서비스’를 이용하여 기대하는 수익을 상실한 것에 대하여 책임을 지지 않으며, 그 밖의 ‘서비스’를 통하여 얻은 자료로 인한 손해에 관하여 책임을 지지 않습니다.
4. ‘회사’는 회원이 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등 내용에 관해서는 책임을 지지 않습니다.
5. 회원이 발송한 메일 내용에 대한 법적인 책임은 사용자에게 있습니다.
6. ‘회사’는 회원간 또는 회원과 제3자 상호간에 ‘서비스’를 매개로 하여 거래 등을 한 경우에는 책임이 면제됩니다.
7. ‘회사’는 무료로 제공되는 ‘서비스’ 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다.

제 29 조 (분쟁해결)
1. ‘회사’는 회원이 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위해서 피해보상처리 기구를 설치, 운영합니다.
2. ‘회사’는 회원으로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만 신속한 처리가 곤란한 경우에는 회원에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보합니다.

제 30 조 (준거법 및 관할법원)
1. 이 약관의 해석 및 ‘회사’와 회원간의 분쟁에 대하여는 대한민국의 법을 적용합니다.
2. ‘서비스’ 이용 중 발생한 회원과 ‘회사’간의 소송은 민사소송법에 의한 관할법원에 제소합니다.

부칙
1. 이 약관은 2013년 11월 8일부터 시행합니다.
2. 이 개정약관은 시행일 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항을 그대로 적용합니다.

Article 1 (Purpose)
The purpose of the following Terms and Conditions of Use(‘T&C’) is to establish guidelines on rights, duties and responsibilities of cybermall Users utilizing the internet-related services (hereinafter referred to as the ‘Services’) provided by the cybermall (hereinafter referred to as the ‘Mall’) operated by company (e-commerce company).
※ 『Unless transactions contradict its properties, the following terms apply to e-commerce transactions utilizing methods of PC communication, wireless and others』
Article 2 (Definition)
①‘Mall’ refers to a virtual business site established by company to trade goods or services (hereinafter referred to as ‘Goods and Services’) using computers and information communication facilities to provide Goods and Services to Users. The term can also be defined as a company operating a cybermall.
②‘User’ refers to a Member and Non-Member who has accessed the ‘Mall’ to use the services provided by the ‘Mall’ in accordance with this T&C.
③‘Member’ refers to a User who uses the services provided by the ‘Mall’ by subscribing for Membership.
④‘Non-Member’ refers to a User who uses the services provided by the ‘Mall’ without subscription.
Article 3 (Display, Explanation and Amendment of Terms and Conditions of Use)
① The ‘Mall’ shall, for easy recognition by Users, display the contents of this T&C, name of company and representative, business address(including an address handling customer complaints), phone number, fax number, email address, business license number, e-commerce permit number, and the name of personal information manager on the main page of the ‘Mall’. Only the content of this T&C can be displayed though a link page.
② Prior to User’s final agreement to this T&C, the ‘Mall’ shall provide a separate link or pop-up screen to obtain User’s verification on the terms of cancellation rights, delivery responsibilities, refund conditions and other important details.
③ The ‘Mall’ may make amendments within the permissible range without violating applicable laws such as the 「Act on Consumer Protection in Electronic Commerce」, 「Regulation of T&C」, 「Framework Act on Electronic Commerce and Electronic Document」, 「Electronic Financial Transaction Act」, 「Electronic Signature Act」, 「Act on Protection of Information and Promotion of Utilization of Information and Communications Network」, 「Door-To-Door Sales Act」, 「Framework Act on Consumers」 and other related Consumer Protection Laws.
④ The ‘Mall’ shall specify the effective date and the reasons for amendment of the terms and have post on the initial screen for 7 days prior to effective date until the day before the effective date.
If the amendment is modified to the User’s disadvantage, then the ‘Mall’ shall grant at least 30 days of grace period for notice. In this case, the ‘Mall’ shall clarify the ‘before and after’ changes in an ‘easy-to-understand’ manner.
⑤ When the ‘Mall’ makes an amendment to the T&C, the modified T&C shall be applied only to contracts concluded after the effective date, whereas all contracts concluded before the effective date will remain under the provisions of the old T&C. However, if the User who has already signed the contract wishes to have the amendments administered, then the User may send his/her intent to the ‘Mall’ and acquire consent from the ‘Mall’ within the notice period stated in Clause ③ and it shall be applied accordingly.
⑥ Any information not specified and interpreted in this T&C shall be in accordance with the e-commerce Transaction Guidelines and Related Consumer Protection Acts provided by the Fair Trade Commission and other applicable Consumer Protection Laws and Regulation of T&C Act.
Article 4 (Provision & Replacement of Service)
① The ‘Mall’ shall perform the following duties:
1. Provide information regarding Goods and Services and conclude purchasing contracts.
2. Deliver Goods and Services on purchase contract.
3. Other duties designated by the ‘Mall.’
② The ‘Mall’ may replace Goods and Services provided in future T&C in the event that Goods and Services are sold out or technical specifications are revised. In this case, the ‘Mall’ shall immediately announce the replacement of Goods and Services and the date of application on the page where present Goods and Services are displayed.
③ In the event that Goods and Services are replaced because of a change in technical specifications or when Goods and Services are sold out, the ‘Mall’ shall immediately notify the cause of replacement to the addresses of the Users.
④ Following the previous Clause, the ‘Mall’ shall compensate for all damages caused. However, this shall not apply if the ‘Mall’ proves that such event is not caused by its intention or negligence.
Article 5 (Suspension of Service)
① The ‘Mall’ may temporarily suspend its services as a result of the following reasons: maintenance of computers and telecommunications equipment, replacement or damage repairs, and interruption of communication.
② The ‘Mall’ shall compensate User or any Third Party Member of damages caused by the temporary suspension of services due to reason(s) detailed in Clause ①. However, this shall not apply if the ‘Mall’ proves that such event is not caused by its intention or negligence.
③ In the case of a conversion of business item, abandonment of business, merging between businesses and for other various reasons, the ‘Mall’ shall notify the consumer as specified in Article 8 and reward consumer in accordance with the conditions suggested by the original ‘Mall.’ However, if the ‘Mall’ does not advise such standard of compensation, the ‘Mall’ shall pay Users for their mileage or reserve in kind or cash of which value corresponds to the currency being used at the ‘Mall.’
Article 6 (Membership)
① The User shall apply for Membership by expressing his/her intent to agree to this T&C after filling out the form designated by the ‘Mall’ with Member’s personal information.
② The ‘Mall’ shall register all Users who apply for Membership in the manner stipulated in Clause ① unless the User is not engaged in one of the following issues:
1. After the applicant has lost Membership for reasons indicated in Article 7 Clause ③, the applicant may acquire approval to re-subscribe for Membership three years after the loss of Membership.
2. Entry of false information or omission in the registration form.
3. If deemed that registering the User would present technical difficulties to the ‘Mall.’
③ Establishment of Membership becomes effective at the time that the Member receives the ‘Mall’s approval of Membership.
④ In due course of time, the Member shall update the ‘Mall’ with any changes to his/her account information through the methods of editing personal information.
Article 7 (Withdrawal from Membership & Loss of Eligibility)
① Members of the ‘Mall’ may request, at any time, to withdraw from Membership and the ‘Mall’ shall immediately process the request.
② The ‘Mall’ may limit or suspend Membership for the following reasons:
1. Entry of false information or omission in the registration form.
2. If the purchase payment of goods and other ‘Mall’ usage related liabilities have not been paid for before the appointed date.
3. If Member interferes with others to use the ‘Mall’ or threatens the order of e-commerce (such as the illegal use of personal information).
4. If Member uses the ‘Mall’ to act against public order and morals prohibited by the law and this ‘T&C.’
③ The ‘Mall’ may forfeit Membership of the Member whose Membership was suspended or limited, if the same actions are repeated twice or more, or if the cause is not corrected within 30 days.
④ When the ‘Mall’ forfeits Membership, all information will be cancelled. Prior to cancellation, the ‘Mall’ shall notify the Member and give at least 30 days or more to grant an opportunity to explain the cause.
Article 8 (Notification to Members)
① Any notifications from the ‘Mall’ will be sent to the email address designated in advance by the Member during registration.
② In the event of sending notifications to unspecified Members, a display of notifications on the notice board on the website for 1 week or more may replace sending emails. However, the ‘Mall’ shall send individual notice to a Member in regards to matters which may have a significant influence in his/her transaction.
Article 9 (Application for Purchase)
① The User shall apply for purchase in the following or in a similar manner, and the ‘Mall’ shall provide the User with the following information in an ‘easy-to-understand’ manner to aid in his/her request for purchase.
1. Search and select Goods and Services
2. Enter name of recipient, address, phone number, email address (or mobile phone number)
3. Confirm matter(s) in respect to the contents of this T&C, limited cancellation policies, delivery fees, installation fees, and others
4. Express agreement to this T&C and confirm or refuse the above Item 3 (ex. mouse click)
5. Apply and confirm purchase of goods; Agree to allow confirmation of application from the ‘Mall’
6. Select payment method
② In case of an inevitable need (for the ‘Mall’) to disclose∙consign consumer’s personal information to a third party, the ‘Mall’ shall obtain consumer’s consent at the time of applying for purchase. This consent is not obtained in advance at the time of applying for Membership. At this time, the ‘Mall’ shall specify to the consumer the provisions of personal information that are being disclosed, information of the receiving party, purpose and intent of use and the duration of retention∙use. But, consignment of personal information according to Clause ① of Article 25 in the 「Act on Protection of Information and Promotion of Utilization of Information and Communications Network」 shall comply with relevant laws and legislations in regards to affairs not mentioned in the Act.
Article 10 (Conclusion of Contract)
① The ‘Mall’ may not accept request for purchase in Article 9 if it falls under one of the following items. In the event of concluding a contract with a minor, the ‘Mall’ shall notify that the failure to acquire agreement from a legal representative may cause cancellation of the contract by the minor him/herself or the legal representative.
1. Entry of false information or omission in the registration form
2. Purchase of cigarettes and liquor and other Goods and Services prohibited by the Youth Protection Law
3. If deemed that accepting application for purchase may cause technical problems to the ‘Mall’
② The contract is deemed to be concluded when the acceptance of the ‘Mall’ is delivered to the User in the form stipulated in Clause ① of Article 12.
③ The acceptance of the ‘Mall’ shall include confirmation on the User’s request for purchase, availability of sales, and correction or cancellation of the request for purchase.
Article 11 (Payment Method)
The method of payment for Goods and Services purchased through the ‘Mall’ may be selected from the following items. The ‘Mall’ may not collect any additional fees regarding payment for Goods and Services.
1. Account transfer through phone banking, internet banking, mail banking and others.
2. Card payment through prepaid card, debit card, credit card, and others.
3. Online bank transfer
4. Electronic money
5. Payment upon receipt
6. Mileage points or points offered by the ‘Mall’
7. Gift voucher contracted or approved by the ‘Mall’
8. Other means of electronic payment
Article 12 (Notice of Receipt, Change and Cancellation of Application for Purchase)
① The ‘Mall’ shall send a notice of receipt to the User after receiving the User’s application for purchase.
② In the case of a discord between the User’s intent and the received notice, the User may change or cancel the application for purchase immediately after receipt. If the request for change or cancellation is made prior to delivery, the ‘Mall’ shall process the request accordingly without any delay. In the event that payment has already been made, User shall follow the guidelines detailed in Article 15 – Cancellation of Purchase.
Article 13 (Provision of Goods and Services)
① Unless otherwise specified, the ‘Mall’ shall take necessary measures such as customizing production and packaging and deliver Goods and Services within 7 days from the date of purchase. However, if the ‘Mall’ has already received payment in whole or in part, then delivery shall be processed within 3 business days from the date of receipt. In such instances, the ‘Mall’ shall take necessary measures to inform the User on procedures of provision and delivery status of Goods and Services.
② The ‘Mall’ shall specify delivery method, payer, and delivery time for each delivery method for the Goods and Services purchased by the User. In the event that the ‘Mall’ exceeds the designated period of delivery, it shall compensate the User for damages. However, this shall not apply if the ‘Mall’ proves that such event is not caused by its intention or negligence.
Article 14 (Refund)
In the event that the Goods and Services are sold-out or unavailable and cannot be provided or delivered to a User who applied for purchase, the ‘Mall’ shall notify the User without any delay, and if payment for Goods and Services has already been made in advance, the ‘Mall’ shall take necessary measures or refund payment within 3 business days from the date of receipt.
Article 15 (Cancellation of Purchase)
① The User who purchased Goods and Services by concluding the contract with the ‘Mall’ in accordance to Clause ② of Article 13 in the 「Acts on Consumer Protection in Electronic Commerce」 may cancel purchase within 7 days from the date on which the User received a written contract (if the written contract is received later than the supply of Goods and Services, then the receipt date is set on the date when User received the Goods and Services or when Goods and Services have been supplied). But, cancellation of purchase according to 「Acts on Consumer Protection in Electronic Commerce」 shall comply with relevant laws and legislations in regards to affairs not mentioned in the Acts.
② The User may not return or exchange Goods and Services in the event of one of the following reasons:
1. Delivered Goods lost or damaged at the fault of the User (however, cancellation of purchase may be acceptable if packaging was damaged in the process of checking content)
2. Significant decrease in value of Goods and Services due to partial use or consumption by the User
3. Not available for resale due to a significant decrease in value of Goods and Services from lapse of time
4. The Goods may be replaced by Goods showing the same performance, but packaging of the original is damaged
③ In the case of items 2 or 4 of Article 2 Clause ②, the cancellation of purchase by User will not be limited if the ‘Mall’ failed to clearly specify the fact that cancellation of purchase is limited or that it would take necessary measures to provide the Goods.
④ Despite Clause ① and ②, the User may cancel his/her purchase of goods within 3 months from the date of receipt of the goods or within 30 days from the date on which he/she recognized or could have recognized that Goods and Services differ from the advertisement or the provision of contract.
Article 16 (Effect of Cancellation of Purchase)
① In the event of a return of Goods from a User, the ‘Mall’ shall refund payment of Goods within 3 business days. In the event of a delay in refund, the ‘Mall’ shall pay User with the interest calculated by the number of days delayed with the overdue interest rate indicated on the 「Act on Consumer Protection in Electronic Commerce」
② In regards to the above-mentioned case, if the User made payment of Goods with credit card or electronic money, the ‘Mall’ shall immediately request the business who provided such payment method to suspend or cancel payment.
③ In the event of any cancellation of purchase, the User shall bear the costs arising from returning the Goods. On the account of the User’s cancellation of purchase, the ‘Mall’ shall not claim charge for cancellation or compensation for damage. However, in the event of a cancellation of purchase caused by a discord in the contents of Goods and the advertisement or the provision of contract, the ‘Mall’ shall bear the costs of returning the Goods.
④ If the User bore the delivery fees when he/she received the Goods, the ‘Mall’ shall specify and make noticeable as to who would bear the delivery fees upon cancellation of purchase.
Article 17 (Protection of Personal Information)
① The ‘Mall’ collects a minimum amount of information necessary to provide the services.
② At the time of applying for Membership, the ‘Mall’ shall not collect information needed for the performance of purchase contract in advance. But, in the case where personal identification is required before the performance of a purchase contract, a minimum amount of specified personal information is collected for the fulfillment of obligation in regards to relevant laws and legislation.
③ The ‘Mall’ shall obtain consent from User to collect∙use personal information by notifying User with the aim/purpose of collection∙use.
④ The ‘Mall’ shall not use the personal information outside their intended purpose. In the event of an uprising of a new use or when disclosing to third parties, the ‘Mall’ shall notify the purpose of use and obtain consent from User during the stage of use disclosure. But, there are exceptions for cases regulated in the relevant laws and legislations.
⑤ In the event that the ‘Mall’ is required to acquire the approval of User by Clause ② and ③, the ‘Mall’ shall specify its personal information manager (affiliation, name, phone number, other contact information), purpose of collection and use of information, information about Third Party (recipient, purpose of provision and the information to be provided), and the provisions stipulated in Clause ② of Article 22 of the 「Act on Protection of Information and Promotion of Utilization of Information and Communications Network」. The User may at any time cancel his/her approval.
⑥ User may, at any time, request for confirmation and correction of error in their personal information possessed by the ‘Mall,’ and the ‘Mall’ shall be responsible for taking any necessary measures without any delay. In the event that a User requests for the correction of an error, the ‘Mall’ shall not use the applicable personal information until error is corrected.
⑦ For protection of personal information, the ‘Mall’ shall limit the number of persons handling personal information to a minimum, and shall be responsible for any damages caused by loss, theft, leakage, falsification, and disclosure of personal information including credit card and bank account information to third parties without consent of the User.
⑧ The ‘Mall’ or any Third Parties who received personal information from the ‘Mall,’ shall without any delay destroy all personal information once the purpose of collection has been achieved.
⑨ The ‘Mall’ shall not have the agreement form regarding the collection∙use∙disclosure of personal information set to be filled out in advance. The ‘Mall’ must specify services that will be restricted if User does not agree to the collection∙use∙disclosure of personal information, and the ‘Mall’ shall not limit services or refuse to accept Membership applications on the basis of User’s refusal to agree to collecting∙using∙disclosing of personal information that do not include the collection of compulsory information.
Article 18 (Obligations of the ‘Mall’)
① The ‘Mall’ shall not take any actions against public policy or actions restricted by the law and this T&C. The ‘Mall’ shall put its best efforts in providing Goods and Services on a stable basis in accordance with the provisions in this T&C.
② The ‘Mall’ shall be equipped with a security system to protect personal information of Users (including credit information) and provide a safe environment for Users to use the online services.
③ In accordance with Article 3 of the Law related to 『Fairness of Display and Advertisement』, the ‘Mall’ shall be responsible to compensate User(s) if damages were caused by displaying or adding unjust or unreasonable advertisement for certain Goods and Services
④ The ‘Mall’ shall not send any profit-making emails which are not wanted by Users.
Article 19 (Obligations for ID & Password of Member)
① Member shall be responsible for the management of his/her ID and password, except for the case in Article 17.
② Member shall not allow any Third Party to use his/her ID and password.
③ When a Member recognizes that his/her ID and/or password is stolen or is being used by a Third Party, the Member shall immediately notify the ‘Mall’, and follow the instructions of the ‘Mall.’
Article 20 (Obligations of User)
Users shall avoid the following actions:
1. Register false information at the time application or revision of information
2. Use others’ personal information
3. Change information displayed on the ‘Mall’
4. Remit or display information (computer program and others) other than the information put on by the ‘Mall’
5. Infringe copyright or intellectual property rights of the ‘Mall’ or the Third Party
6. Take any action that harms the reputation and interrupts the operation of the ‘Mall’ or a Third Party
7. Disclose or display any information containing indecent or violent message, video, voice, and other information going against good public order and morals.
Article 21 (Relationship between Linking Mall & Linked Mall)
① In the event that the main mall and the sub-mall are linked with a hyperlink (ex. the subject of hyperlink includes text, image and video), the former is called as the Linking Mall (Website) and the latter is called as the Linked Mall (Website).
② If the Linking Mall specifies and notifies the fact that it is not responsible for any transaction with the User for any Goods and Services independently provided by the Linked Mall on the initial page of the website of the Linking Mall or a pop-up window, then the Linking Mall is not responsible for such transaction.
Article 22 (Copyright & Limitation of Use)
① The copyright and other intellectual property rights for the works produced by the ‘Mall’ shall belong to the ‘Mall.’
② The User may not use or cause any Third Party to use information with intellectual property rights belonging to the ‘Mall’ for reproduction, transmission, publishing, distribution, broadcasting or other profit-making use without prior consent of the ‘Mall.’
③ The ‘Mall’ shall notify the User when using the copyright belonging to the applicable User in accordance with mutual T&C.
Article 23 (Resolution of Dispute)
① The ‘Mall’ shall apply and reflect the opinion or complaint made by User(s), and install and operate a process for compensation of consumers’ damages.
② The ‘Mall’ shall give priority to any opinion or complaint made by User(s). However, in the event that it may not be able to promptly deal with the matter, the ‘Mall’ shall notify the User with the cause and the final settlement schedule.
③ When a User files for Remedy of Damage regarding a dispute between the ‘Mall’ and the User, the matter may be commissioned for arbitration by the Fair Trade Commission or a Dispute Conciliation Services Organization selected by the City Mayor.
Article 24 (Jurisdiction & Governing Law)
① All e-commerce related lawsuits between the ‘Mall’ and a User shall be in accordance with the address of the User at the time of indictment. If an address is nonexistent, then the lawsuit shall fall under exclusive jurisdiction of the district court in the vicinity of User’s place of residence. In the event that the address or residence of the User is not clear at the time of indictment or if User is a foreign resident, the lawsuit shall be filed to the competent court on the Civil Procedures Code.
② Any and all e-commerce-related lawsuits between the ‘Mall’ and a User shall be governed by the law of the Republic of Korea.